3.22.2013

Lovely

Muji Chacha by azkin
Muji Chacha, a photo by azkin on Flickr.

旅行をした思い出を紐解くと、綺麗な夕日を見たとか、美しい建築や、有名な遺跡をみたという思い出がポロポロとでてくるけれども、強烈つに思い出すことはその場所であった人たち。ローカルの人だったり旅行者だったり。

バングラの魅力は人の魅力。

モノや場所の観光資源はゼロに等しいけど、人の魅力は世界で一番といっていいぐらいだと思う。

3.12.2013

Page 71

Fever..
Hartal going on outside, did nothing but looking at ipad screen all day long.
Catching cold abroad is kind of melancholy

3.09.2013

After all that

Leadership is sth that I need to learn.

お腹いっぱい

2013年はまだ2ヶ月しか経っていないにもかかわらず、すでに振り返ってみると色々あったなと思うぐらいお腹いっぱいだ。

いいことも悪いこともあったけれど、圧倒的に辛いことが多くて、胃が痛くなったり、全て投げ出して帰ってやろうかなとか思う時もあったのだけれど、数日が経ったいまでは、大切なことを学び、気づかせてくれた出来事だったんじゃないかとかんがえるようになった。

実は今年のはじめまでは、この4月にはバングラを去ろうとおもっていた。

アジアを走り回りたい
今まで出会った優秀な教え子ちゃんたちとおなじフィールドで働きたい
多国籍のチームに身をおいて仕事をしたい

などと考えていたボクは、バングラ4年ていうのがすごく長く感じられたし、今の会社から学ぶことはほとんどないと考えていたので転職を目指していたからだ。実際今の会社は倒産寸前なのだけれど。。

でも今ボクは、あと1年は絶対この国で勝負したいと思っている。

ストライキが起こったことは辛かった。でもよく考えてみれば、それを起こらないように組織を作り、スタッフやワーカーさんに語りかけることができなかった自分の責任は大きい。2年も一緒にやってきた組織がこんなものであってはいけない。

果たして僕はリーダーシップを取り、出来る限りの手をつくしてみんなが幸せになる組織を作ろうとしていたのだろうか。
日本人としてこの国に存在するという特別な椅子に甘んじていたのではないか。
日本からのオーダーや資金ばかりをあてにして全責任を負うつもりで働いなかったじゃないか。

次々と湧いてくる自問自答は、今まで責任転嫁をしていた自分の、もやっとした中心部を気持よくえぐり出した。

自分はまだまだ学ぶべきこと、やるべきことがある。
それは東京にいる本社の人達からではなく、今をどうやって打開して行くか、ここで僕自身が考えて学んでいくものなのだ。

僕はこの年齢でラッキーにも一つの会社のCountry Directorという名前が与えられている。140人のスタッフ、ワーカーさんをまとめるこのポジションはリーダーシップの経験を積むにはまたとない。なにしろ、ベンガル語と英語が話せるだけのただのにーちゃんにはなかなか訪れないステージだ。

こんなステージが与えられていて、学ぶべきことがある。
そして、まだ自分は何もやり遂げていない。


だからあと一年、期限は区切るけれど僕はこの国で働く。
そして、スタッフたちと一緒に、この会社で働いてよかったなという組織を作りたい。

数ヶ月先を考えただけでいろんな変化があるけれど、すごく楽しみだ。この一年はずっと「もうお腹いっぱい」と言ってるような年になって欲しいと思う。


ということで、僕は元気です。

Page 67

Friday, holiday!

Morning café at GJ.
Then, at northend cafe with 2 weirdest Bangla sisters.
Heard Great news from Dobby chan, she is going to US!

Football match with Korean team, lost the game 1-3 T__T
Junnosuke joined the game! He was here just for 24 hours to hand carry all the diplomatic documents and contracts.

Drinking with all the football team members at night.

そして泥のように眠る

3.05.2013

page 64

2nd day of the 3 days consecutive strike.

Stayed all day in my flat.
Not meeting people makes me sick.

Slept in the couch after lunch!


3.04.2013

Page 63

1st day of 3 days consecutive hartal. 
within this 1 week, over 100 ppl have died because of all the riots and collision.

As long as you stay in Gulshan or Banani, you will never know what is actually happening, but once you turn on TV, there is a gunshot, riots, and fire.
Plenty of wonders and suffering from the war 4o years back.
Where is this country going?

Since hartal is declared, I've got to stay in Gulshan.
Met Yohei , and Ai at pizza hut.worked in GJ for 2 hours, Thai food at @ corner.


Things learnt

1
I really should step inside. Drag your feet into something you are kind of afraid of.
This pulls you together.

2
Foreign words, (Latins in England, English in JPN) used in Slogans is a typical Linguistic evidence for divergence.

3
English language prevails the world and regarded as the 1st choice in the international environment. Americans should thank English ppl for rose as a superpower in the time of industrial revolution. they just came after that.
It hugely depends on the fact that Americans are the 2nd consecutive country to use English as the biggest superpower in the world.

4
and I now want to go to the trip to thailand

5
Meegin new ppl, and knowing new thing makes pleasant wind in the brain, putting your view point somewhat different from the original point.

Oyasumi